Tybet – jedwabnym szlakiem na dach świata // prelekcja online

TYBET– jedwabnym szlakiem na dach świata
(prelekcja ONLINE na żywo)

Serdecznie zapraszamy na kolejne spotkanie w naszym „Klubie Podróżnika”. Naszymi przewodnikami po drogach i bezdrożach Tybetu będą Anna i Marcin Szymczakowie. Spotkanie będzie transmitowane na żywo na Facebooku.

OPIS POKAZU:

Tybet był do niedawna jednym z trudniej dostępnych miejsc na świecie, nie tylko ze względów politycznych, ale też przyrodniczych. Zamknięty przez władze chińskie dla ruchu turystycznego, położony na wysokościach między 3500 a 5500 m. n.p.m. Na terytorium Tybetu zachowała się przepiękna pierwotna kultura oraz mistyczna religia. Niestety w związku z ekspansją Chin i coraz większymi przemianami w tym regionie, to co przepiękne i niedostępne powoli znika zgniatane przez współczesną cywilizację.
Zabierzemy Państwa w magiczną podróż, by pokazać zanikające piękno Tybetu. Dotrzemy tam zakazaną dla turystów drogą, czyli od północnego-zachodu przemierzając legendarny Jedwabny Szlak. Będziemy wędrować razem z pielgrzymami wokół świętej góry Kailash, przemierzymy karkołomną drogę do Lhasy, by w końcu dotrzeć pod najwyższy szczyt na Ziemi czyli Mount Everest.

O AUTORACH:

Nasza przygoda podróżnicza zaczęła się już w czasach studenckich, kiedy zorganizowaliśmy wspólnie kilka trekkingowych wypraw w Andy, Ałtaj, Tien Szan, góry Elburs czy Alpy Japońskie, Himalaje i Pamir. Wtedy też zmierzyliśmy się z Jedwabnym Szlakiem w zachodnich Chinach, Uzbekistanie i Iranie. Dotarliśmy na „Dach Świata” i pod świętą górę Kailasz dość nietypowo, z Kaszgaru. Smakowaliśmy zieloną herbatę pod Fuji, a także przemierzaliśmy amazońską dżunglę. Gdy dwanaście lat temu urodziła nam się córka Iga, zaczęliśmy podróżować we trójkę. Razem zwiedziliśmy świat od Nowej Zelandii przez Japonię, Chiny, Oman, Armenię, Gruzję, Europę po Maroko. Od siedmiu lat podróżujemy już we czwórkę – z synkiem Jasiem – i zdążyliśmy już odwiedzić Sardynię, Iran, Gruzję, Emiraty Arabskie, Namibię, USA, Kanadę, a podczas ostatniej wyprawy – Botswanę, Zimbabwe, RPA i Lesotho. Na wyjazdach dużo fotografujemy co znalazło swój wyraz w trzech wydanych albumach po Japonii, Boliwii i Tybecie. Od czasu do czasu piszemy przewodniki np. bestsellerowe “Tatry z dzieckiem” czy “Gruzja 3w1”. Od kilku lat jesteśmy też organizatorami profesjonalnych pokazów slajdów w warszawskim kinie Luna – InMundo. (opis ze strony www.fotografiapodroznicza.pl)